n w    w w w w

baner
You are here:   Home
large small default


PDF Drukuj

Sprawozdanie z pracy w listopadzie 2011 r.

Prowadząca zajęcia: Mariola Sędłak

W miesiącu listopadzie skupiłam się na następujących zagadnieniach:

  • kształceniu słuchu  fonemowego  oraz syntezy  i analizy fonemowej wyrazów o  łatwej budowie fonetycznej ze szczególnym uwzględnieniem głosek szumiących ,
  • prawidłowej artykulacji  samogłosek,
  • ćwiczeniach  buzi i języka  wykorzystując wprowadzone  wierszyki i opowiadania logopedyczne przed lustrem,
  • zadaniach językowych z wykorzystaniem programów multimedialnyc,
  • ćwiczeniach oddechowych i emisyjnych,
  • grach grupowych polegających na kształtowaniu pamięci, koncentracji uwagi i poprawności w mówieniu,
  • utrwaleniu zdobytych wiadomości i umiejętności .
Efekty pracy na zajęciach:
  • prawidłowe wybrzmiewanie głosek  wadliwie realizowanych,
  • świadome wykonywanie ćwiczeń logopedycznych,
  • większa sprawność narządów mowy.
 
PDF Drukuj

Sprawozdanie z pracy w listopadzie 2011 r.

Prowadząca zajęcia: Ewa Piluś

W miesiącu listopadzie podczas zajęć dzieci kontynuowały ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny. Uczniowie wybrzmiewali głoskę „cz” w izolacji i sylabach. Starali się dokładnie wykonywać ćwiczenia oddechowe( wydłużenie fazy oddechowej i pogłębianie oddechu). Podczas innych ćwiczeń wybrzmiewali głoskę „cz” w wyrazach i zdaniach. Wykonywali ćwiczenia emisyjno-głosowe oraz ćwiczenia ortofoniczne. W dalszym ciągu ćwiczyli pionizację języka, warg i podniebienia miękkiego. Utrwalali głoskę „cz” w zdaniach i krótkich wierszykach. W ćwiczeniach różnicowali głoski szumiące od syczących. Niektórzy uczniowie wywoływali głoskę „r” przez odpowiednią artykulację głoski „d”- dziąsłowego. Utrwalali głoski szumiące z programem „ Logopedia”. Wywoływali głoskę „r” w izolacji i sylabach .

Efekty z realizacji zajęć w miesiącu listopadzie:
  • usprawnienie aparatu artykulacyjnego;
  • umiejętność wybrzmiewania głoski „cz” w izolacji i sylabach;
  • umiejętność wydłużenia fazy oddechowej i pogłębienie oddechu;
  • wybrzmiewanie głoski „cz” w wyrazach i zdaniach;
  • poprawne wykonanie ćwiczeń emisyjno-głosowych oraz ortofonicznych;
  • umiejętność pionizacji języka , warg i podniebienia miękkiego;
  • umiejętność różnicowania głosek szumiących od syczących;
  • umiejętność wywoływania głoski „r”
  • utrwalanie głosek szumiących z programem „Logopedia”;
  • wywoływanie głoski „r” w izolacji i sylabach;
 
PDF Drukuj

Sprawozdanie z pracy w październiku 2011 r.

Prowadząca zajęcia: Mariola Sędłak

W miesiącu październiku skupiłam się na następujących zagadnieniach:

  • kształceniu słuchu  fonemowego  oraz syntezy  i analizy fonemowej wyrazów o  trudnej budowie fonetycznej ze szczególnym uwzględnieniem głosek szumiących,
  • prawidłowej artykulacji głoski „r,
  • ćwiczeniach  buzi i języka  wykorzystując wprowadzone  wierszyki i opowiadania logopedyczne ,
  • wykonaniu ciekawych prac grupowych z uwzględnieniem prawidłowego  zapisu wyrazów zawierających głoski szumiące i głoski syczące,
  • zadaniach językowych z wykorzystaniem programów multimedialnych,
  • ćwiczeniach oddechowych i emisyjnych,
  • grach grupowych polegających na kształtowaniu pamięci, koncentracji uwagi i poprawności w mówieniu,
  • utrwaleniu zdobytych wiadomości i umiejętności praktycznych.
Efekty pracy na zajęciach:
  • prawidłowe wybrzmiewanie głosek  wadliwie realizowanych,
  • poprawa wymowy głoski „r” u dzieci mających kłopoty z prawidłową artykulacją,
  • poprawne wykonywanie ćwiczeń logopedycznych przed lusterkiem.
 
PDF Drukuj

Sprawozdanie z pracy w październiku 2011 r.

Prowadząca zajęcia: Ewa Piluś

W trakcie zajęć październikowych uczniowie kontynuowali usprawnianie aparatu artykulacyjnego. Wybrzmiewali głoskę sz w izolacji i sylabach. Ćwiczyli pionizowanie języka. Uczniowie wybrzmiewali sz w wyrazach i zdaniach. Utrwalali głoskę sz w wyrazach i zdaniach oraz w zagadkach. Usprawniali wargi, język i podniebienie miękkie. Różnicowali głoskę sz i s w wyrazach. Utrwalali głoskę sz z programem „ Logopedia”

Efekty z realizacji zajęć w miesiącu październiku:

  • usprawniali aparat artykulacyjny;
  • wybrzmiewają głoskę sz w izolacji i sylabach;
  • wyćwiczyli pionizację języka;
  • wybrzmiewają głoskę sz w wyrazach i zdaniach;
  • utrwalali głoskę sz w wyrazach oraz podczas rozwiązywania zagadek;
  • usprawniali wargi, język i podniebienie miękkie;
  • umieją różnicować głoskę sz z s w wyrazach;
  • utrwalali głoskę sz z programem „ Logopedia”
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL