n w    w w w w

baner
You are here:   Home / Terapia logopedyczna dla uczniów klas 0-VI z zaburzoną mową
large small default
Terapia logopedyczna
PDF Drukuj

Sprawozdanie z pracy w lutym 2011 r.

argaiv1065

Prowadząca zajęcia: Ewa Piluś

Zajęcia w lutym trwały krócej, gdyż rozpoczęły się ferie zimowe. Uczniowie ćwiczyli aparat artykulacyjny i utrwalali szereg szumiący. Ćwiczyli pionizację języka. Starali się także utrwalać głoski szumiące z programem ,,Logopedia”. Trzecia grupa uczniów utrwalała ćwiczenia gramatyczno - ortograficzne. Starali się wydłużać oddech w czasie ćwiczeń ze słomką. Usprawniali także artykulatory. Wzbogacali słownictwo z programem ,,Koziołek Matołek” a także wykonywali, a także wykonywali ćwiczenia wzrokowo - słuchowe. Utrwalali szereg szumiący i ćwiczyli oddech.


Efekty:
  • wyćwiczony aparat artykulacyjny;
  • uczniowie utrwalili szereg szumiący;
  • wyćwiczyli pionizację języka,
  • utrwalili głoski szumiące z programem ,,Logopedia”;
  • utrwalili ćwiczenia gramatyczno – ortograficzne
  • starali się wydłużać oddech;
  • wzbogacali słownictwo z programem ,,Koziołek Matołek”
  • utrwalali ćwiczenia wzrokowo – słuchowe;
  • utrwalali szereg szumiący i ćwiczyli oddech.
 
PDF Drukuj

Sprawozdanie z pracy w styczniu 2011


Prowadząca zajęcia: Mariola Sędłak

Podczas pierwszych zajęć przeprowadziłam test ortofoniczny dla wszystkich nowych dzieci z grupy logopedycznej, w celu zlokalizowania trudności językowych i komunikacyjnych. Okazało się , że jest w grupie dziewczynka z wadą słuchu oraz chłopiec jąkajacy się. Z tymi dziecmi prowadzę zajęcia w oparciu o dodatkowe ćwiczenia logopedyczne dostosowane do potrzeb. Na kolejnych zajęciach ćwiczyłam wymowę wadliwie realizowanych fonemów, uwrażliwiałam na brzmienie dźwięków szeregu ciszącego, szumiącego i syczącego oraz opozycji dżwięczność- bezdźwięczność. Dużo czasu poświęciłam na ćwiczenia pionizacji języka, ćwiczenia buzi i warg oraz ćwiczenia artykulacyjne ze szczególnym uwzględnieniem poprawnej analizy i syntezy słuchowo – wzrokowej, jako podstawy czytania, pisania i prawidłowej mowy i wymowy głosek. W tym celu zastosowałam zabawę pacynkami, które określały cechy głosek np.trwałość- nietrwałość, dźwięczność-bezdźwięczność, samogłoska-spółgłoska, miejsce artykulacji-dla dzieci z klasy pierwszej.
Wnioski do dalszej pracy:
  • doskonalenie prawidłowego wybrzmiewania wadliwierealizowanych fonemów w sylabach, wyrazach i zdaniach oraz mowie zautomatyzowanej.
  • usprawnianie wypowiedzi ustnych ze szczególnym zwróceniem uwagi na odpowiednią intonację, akcent, poprawność pod względem gramatycznym.
  • wyrabianie umiejętności płynnego mówienia
  • usprawnianie mowy dziecka z wadą słuchu na bazie proponowanych ćwiczeń
 
PDF Drukuj
Sprawozdanie z pracy w styczniu 2011 r.

Prowadząca zajęcia: Ewa Piluś


W miesiąc styczniu rozpoczęłam ćwiczenia z dwoma nowymi grupami. Uczniowie z klasy pierwszej zostali zdiagnozowani wstępnie pod względem wad wymowy. Ćwiczyli narządy artykulacji tj. język, wargi, podniebienie miękkie i żuchwę. Starali się pionizować język. Wywoływali głoskę „sz” w izolacji, w sylabach i wyrazach. W trakcie późniejszych ćwiczeń wybrzmiewali głoskę ,,sz” w wyrazach i zdaniach na programie ,,Logopedia”. Trzecia grupa wywoływała głoskę ,,r” a także wzbogacała słownictwo przez rozwiązywanie krzyżówek. Uczniowie z grupy trzeciej usprawniali aparat artykulacyjny. Wzbogacali słownictwo podczas gier planszowych.

Efekty:
  • zdiagnozowanie uczniów z klasy pierwszej;
  • wyćwiczenie narządów artykulacyjnych tj. języka, warg, podniebienia miękkiego i żuchwy;
  • wywołanie głoski ,,r”;
  • pionizowanie języka;
  • wywoływanie głoski ,,sz” w izolacji, w sylabach i wyrazach;
  • usprawnienie aparatu artykulacyjnego;
  • wybrzmiewanie głoski ,,sz” w wyrazach i zdaniach na programie ,,Logopedia”.
 
PDF Drukuj

Sprawozdanie z pracy w grudniu 2010 r.

Prowadząca zajęcia: Ewa Piluś

Podczas zajęć grudniowych kontynuowałam usprawnianie aparatu artykulacyjnego. W szczególności usprawniałam płaskie ułożenie i pionizację języka. Różnicowałam głoski nosowe w wyrazach i zdaniach. Uczniowie pisali wyrazy z głoskami nosowymi w dyktandach ze słuchu. Inna grupa uczniów różnicowała głoski dźwięczne i bezdźwięczne z programem „Logopedia” i w grach planszowych. Uczniowie także różnicowali głoski dźwięczne i bezdźwięczne, nosowe oraz wybuchowe w grach planszowych i z programem „Logopedia”.
Efekty z realizacji w miesiącu grudniu:
  • usprawnienie aparatu artykulacyjnego;
  • umiejętność płaskiego układania języka;
  • utrwalenie głosek nosowych w dyktandach ze słuchu;
  • różnicowanie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych;
  • wyćwiczenie pionizacji języka;
 
PDF Drukuj

Sprawozdanie z pracy w grudniu 2010 r.

Prowadząca zajęcia: Mariola Sędłak

W miesiącu grudniu skupiłam się na następujących zagadnieniach:

  • kształceniu słuchu  fonemowego  oraz syntezy  i analizy fonemowej wyrazów z wykorzystaniem klocków logo i glottodywanika.
  • prawidłowej artykulacji głosek dentalizowanych.
  • ćwiczeniach  buzi i języka  wykorzystując wprowadzone  wierszyki i opowiadania logopedyczne .
  • wykonaniu ciekawych prac grupowych z uwzględnieniem prawidłowego  zapisu wyrazów zawierających głoski szumiące i głoski syczące..
  •  zagadkach logopedycznych z wykorzystaniem różnych instrumentów perkusyjnych.
  • ćwiczeniach oddechowych i emisyjnych przy akompaniamencie.
  • grach grupowych polegających na kształtowaniu pamięci, koncentracji uwagi i poprawności w mówieniu.

Efekty pracy na zajęciach:
  • prawidłowe wybrzmiewanie głosek  wadliwie realizowanych.
  • poprawa wymowy głosek detalizowanych.
  • poprawne wykonywanie ćwiczeń logopedycznych.
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL