n w    w w w w

baner
You are here:   Home / Strona główna projektu / Sprawozdania z zajęć / ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI DLA KL. III
large small default
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI DLA KL. III PDF Drukuj
Poniedziałek, 14. Grudzień 2009 21:02

Prowadząca zajęcia: Małgorzata Kuna

argaiv1943

W tym miesiącu wtorkowe zajęcia odbywały się pod hasłem: „Bierzemy udział w rycerskim turnieju matematycznym”. Dzieci zostały podzielone na 3-4 osobowe zespoły. Otrzymały zestawy zadań matematycznych o tematyce rycerskiej. Na podstawie podanego tekstu miały wykonać pięć pakietów zadań. Najpierw miały rozwiązać test matematyczny, następnie ułożyć zadanie tekstowe do podanej ilustracji, potem zaprojektować matematyczną tarczę rycerską oraz narysować rycerza i smoka w powiększeniu ( w skali). W czasie wykonywania kolejnych pakietów, uczniowie musieli w swoich grupach przydzielić sobie zadania, wspólnie pracować nad wykonaniem niektórych ćwiczeń, wybrać najciekawsze pomysły.

Ćwiczenia te miały na celu:

  • Doskonalenie umiejętności: układania i rozwiązywania zadań tekstowych, łamigłówek matematycznych, testów matematycznych,
  • Kształcenie umiejętności współpracy w grupie oraz podejmowania decyzji,
  • Doskonalenie rachunku pamięciowego - obliczanie sum, różnic, iloczynów i ilorazów w zakresie 100,
  • Doskonalenie znajomości tabliczki mnożenia,

Efekty:

  • Potrafią sprawniej rozwiązywać testy matematyczne,
  • Samodzielnie układają i rozwiązują zadania tekstowe,
  • Samodzielnie projektują łamigłówki matematyczne,
  • W coraz lepszym stopniu znają tabliczkę mnożenia,
  • Potrafią dłużej skupić uwagę,
  • Zgodnie współdziałają w grupie,
  • Potrafią dokonywać właściwych wyborów.

Nie wszystkie pakiety zadań zostały wykonane, dlatego w miesiącu grudniu ta tematyka będzie kontynuowana. Wszystkie zadania zostaną naniesione na plansze matematyczne i wspólnie ocenione.

Środowe zajęcia poświęcone zostały doskonaleniu znajomości tabliczki mnożenia przy pomocy kart matematycznych i klocków PUS. Skorzystałam również z klocków piankowych znajdujących się na korytarzu szkolnym. Wraz z uczniami utworzyliśmy matematyczny tor przeszkód i połączyłam ćwiczenia sprawnościowe z nauką tabliczki mnożenia. Do zabawy wykorzystałam karty matematyczne i grę ekspres. Ćwiczenia te bardzo się uczniom podobały. W grudniu udoskonalimy nasz tor przeszkód i zaproponujemy tę zabawę innym dzieciom w klasie i szkole.